Στο άρθρο αυτό θα κάνουμε μια επισκόπηση γύρω από το business plan. Πιο συγκεκριμένα, θα δούμε που χρησιμεύει και ποιοι είναι οι τύποι business plan που υπάρχουν.
Επιπλέον, θα παρουσιάσουμε τα σημαντικότερα βήματα για τη δημιουργία business plan. Τέλος, θα εξετάσουμε τι πρέπει να αποφύγεις σε όλη αυτή τη διαδικασία, προσφέροντας χρήσιμες συμβουλές.
Μέσω των άρθρων μου, αναλύω πρακτικές λύσεις για ζητήματα που μπορεί να αντιμετωπίζετε με την ιστοσελίδα ή το ηλεκτρονικό κατάστημά σας.
Προτού απαντήσουμε στο ερώτημά σου: «Πώς να φτιάξω business plan;», ας δώσουμε πρώτα έναν ορισμό.
Με απλά λόγια, το business plan ή άλλιως το επιχειρησιακό πλάνο, είναι το έγγραφο εκείνο που περιέχει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την επιχείρηση. Δηλαδή, καταγράφει κυρίως τα εξής:
Η εκπόνηση business plan είναι χρήσιμη, αφενός για τον ίδιο τον επιχειρηματία αφετέρου για τους χρηματοδότες της επιχείρησης. Δηλαδή, από την μία πλευρά βοηθά εσένα να έχεις συγκεντρωμένες όλες τις πληροφορίες για την επιχείρησή σου, ώστε να μην ξεχνάς ποιοι είναι οι στόχοι και τι μπορείς να επιτύχεις.
Από την άλλη πλευρά, το business plan βοηθά να λάβεις χρηματοδότηση για να αναπτύξεις την επιχείρησή σου. Άλλωστε, αυτός είναι ο λόγος που το business plan έχει συνδεθεί με τα δάνεια και για αυτό είναι τόσο δημοφιλές.
Ξεκινώντας να απαντάμε στο ερώτημα: «Πώς να φτιάξω ένα business plan;», αξίζει να αναφέρουμε ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος, ούτε ένας τύπος business plan. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να επιλέξεις μεταξύ των διαφορετικών τύπων που θα δούμε στη συνέχεια, ανάλογα με το τι ταιριάζει στις ανάγκες σου.
Ωστόσο, μην ξεχνάς ότι ο στόχος του business plan είναι ένας, να παρουσιάσεις την επιχείρησή σου στους πιθανούς χρηματοδότες. Οι τύποι business plan είναι οι εξής:
Για να ξεκινήσουμε την στρατηγική της Ιστοσελίδας σου
Ήρθε η στιγμή να δούμε ποια είναι τα βήματα για τη δημιουργία business plan. Τις ενότητες που ακολουθούν, φαντάσου τες σαν μια φόρμα business plan. Ξεκινώντας, να αναφέρουμε ότι στην αρχή του εγγράφου σου, μην ξεχάσεις να αφήσεις μια κενή σελίδα και έπειτα τα περιεχόμενά του.
Η περίληψη είναι μια σύνοψη όσων θα διαβάσει ο αναγνώστης στη συνέχεια. Όμως, καλύτερα να την γράψεις στο τέλος, ώστε να έχεις την συνολική εικόνα του κειμένου σου.
Φρόντισε να συμπεριλάβεις τα στοιχεία εκείνα που θα κρατήσουν τον αναγνώστη για να συνεχίσει να διαβάζει το κείμενό σου. Μην προσθέσεις λεπτομέρειες, μόνο τα βασικά, μια σελίδα είναι αρκετή. Δηλαδή, γράψε τα εξής:
Εδώ θα πρέπει να περιγράψεις την επιχείρησή σου, καταγράφοντας αφενός την τρέχουσα κατάστασή της, αφετέρου τους μελλοντικούς στόχους της. Έτσι, θα βοηθήσεις τον αναγνώστη να καταλάβει το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα και γιατί αξίζει να επενδύσει σε εσένα. Κάποια από τα στοιχεία που μπορείς να γράψεις εδώ είναι τα εξής:
Συνεχίζοντας με τη δυναμική της αγοράς, θα καταγράψεις πόσοι καταναλωτές ενδιαφέρονται για το/ην προϊόν/υπηρεσία σου. Καλό είναι να συλλέξεις αντικειμενικά και μετρήσιμα δεδομένα.
Δες αύξηση στην ιστοσελίδας σου
Για να περιγράψουμε την ανάλυση SWOT ας δούμε το ακρωνύμιο:
Η swot analysis είναι περιγραφική και την παρουσιάζεις σε πινακάκι με κουκίδες.
Η ανάλυση ανταγωνισμού περιγράφει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησής σου έναντι των υπολοίπων. Άρα, περιγράφεις πως σκοπεύεις να διαφοροποιήσεις την επιχείρησή σου. Ας δούμε τους συχνότερους ανταγωνιστικούς παράγοντες:
Στην ενότητα αυτή θα περιγράψεις τα ακόλουθα:
Θα πρέπει να αφιερώσεις μια ξεχωριστή ενότητα στα προϊόντα ή στις υπηρεσίες σου. Ανάλογα με τον αριθμό τους θα γίνεις πιο περιγραφικός/ή ή πιο αναλυτικός/ή στην παρουσίαση.
Ακόμα, πρόσθεσε τις ιδέες σου για τα/ις μελλοντικά/ές προϊόντα/υπηρεσίες και πως θα συμβάλουν στην κερδοφορία της επιχείρησης. Επίσης, καλό είναι να αναφέρεις για την προέλευση και προμήθειά τους.
Η καταγραφή του προφίλ των πελατών αποτελεί θεμέλιο στο σχέδιο μάρκετινγκ, που θα δούμε στη συνέχεια. Οι πληροφορίες σχετικά με τα γενικά και ειδικά τους χαρακτηριστικά βοηθούν στην καλύτερη κατανόηση των αναγκών των πελατών και κατ’ επέκταση της προσαρμογής των προϊόντων/υπηρεσιών. Φυσικά, συμβάλει και στην καλύτερη στόχευση κοινού.
Όπως είπαμε, οι πελάτες και το marketing plan είναι αλληλένδετα. Ας δούμε, λοιπόν, το marketing plan τι είναι. Το μάρκετινγκ πλαν αφορά στην στρατηγική που θα ακολουθήσεις, ώστε να προσελκύσεις πελάτες.
Τα marketing plan βήματα σε ένα business plan είναι τα εξής:
Το πλάνο διοικητικής και επιχειρηματικής μέριμνας περιλαμβάνει την ανάλυση όλων των λειτουργιών της επιχείρησης. Θα πρέπει να δείξεις ότι γνωρίζεις για την εφοδιαστική αλυσίδα και ότι έχεις λύσεις σε περίπτωση ανάγκης.
Επομένως, θα πρέπει να καλύπτει τους εξής τομείς:
Το οικονομικό πλάνο επιχείρησης θα πρέπει να προβάλει πόσο υγιής οικονομικά μπορεί να είναι η επιχείρησή σου και πόσο βιώσιμη θα είναι μελλοντικά. Επιπρόσθετα, το οικονομικό σχέδιο μπορεί να είναι λεπτομερές η αναλυτικό, αλλά σίγουρα θα πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής:
Στο άρθρο αυτό είδαμε τι είναι το business plan, ποιοι είναι οι τύποι business plan, ποια η χρησιμότητά του και ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσεις για να το συντάξεις.
Ανεξάρτητα από το εάν θέλεις να φτιάξεις business plan e-shop, business plan για δάνειο ή business plan για ΕΣΠΑ, η λογική είναι κοινή, αλλά με μικρές διαφοροποιήσεις ανά περίπτωση.
Αυτό που πρέπει να κρατήσεις είναι ότι το business plan αποτυπώνει συνολικά την επιχείρησή σου. Δηλαδή, τους στόχους, τις αξίες και το όραμά της, την στρατηγική που θα ακολουθήσεις για να επιτύχεις, την οικονομική κατάσταση και τα άτομα που απαρτίζουν την επιχείρηση.
Επίσης, περιγράφει το κοινό – στόχο, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει, την αγορά και τον ανταγωνισμό, καθώς και την επιχειρηματική και διοικητική δομή.
Κλείνοντας, συμπεραίνουμε ότι η έρευνα αγοράς και η στόχευση πελατών, η γνώση του επαγγελματικού πεδίου σου και η ξεκάθαρη διατύπωση όλων των στοιχείων που απαρτίζουν το business plan, το καθιστούν αποτελεσματικό και σαφές, αυξάνοντας τις πιθανότητες χρηματοδότησης.
Θα ενημερώνεσαι δωρεάν για προσφορές και νέα της scprojects.gr. Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου. Μπορείς να διαγραφείς από την λίστα παραληπτών όποτε θελήσεις.
Υπηρεσίες κατασκευής ιστοσελίδων και eshop που ξεχωρίζουν !