Το άνοιγμα e-shop είναι μια επιχειρηματική κίνηση, η οποία αναμφίβολα έχει αρκετά πλεονεκτήματα, όπως είναι η δυνατότητα να απευθυνθείς σε μεγάλο κοινό, να προωθήσεις τα προϊόντα σου εκτός των γεωγραφικών ορίων της έδρας της επιχείρησής σου, ενώ η δυνατότητα εξυπηρέτησης των πελατών 24/7, αποτελεί επίσης, σημαντικό προνόμιο
Μέσω των άρθρων μου, αναλύω πρακτικές λύσεις για ζητήματα που μπορεί να αντιμετωπίζετε με την ιστοσελίδα ή το ηλεκτρονικό κατάστημά σας.
Όμως, η δημιουργία e-shop σημαίνει και έναρξη επιχείρησης, η οποία επιφέρει σοβαρές ευθύνες και σημαντικά ρίσκα. Για αυτό, είναι σημαντικό να εξετάσεις, αν, όντως, η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος ανταποκρίνεται στις προσδοκίες σου.
Απαντώντας στα 5 ερωτήματα που ακολουθούν, μέχρι το τέλος του άρθρου, θα έχεις την απάντηση σχετικά με το αν το άνοιγμα ηλεκτρονικού καταστήματος είναι κάτι που σου ταιριάζει.
Εάν διαθέτεις ήδη ένα φυσικό κατάστημα και σκέφτεσαι, αν είναι καλή ιδέα, να επεκτείνεις την επιχείρησή σου ανοίγοντας ένα e-shop, τότε θα προτείναμε να σκεφτείς ποιοι είναι οι στόχοι της επιχείρησής σου.
Αν, για παράδειγμα, σκοπεύεις να συνεχίσεις να δραστηριοποιείσαι στον συγκεκριμένο κλάδο τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία, τότε η επένδυση σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, ίσως να είναι μια καλή επιλογή, ώστε να διευρύνεις το πελατολόγιό σου και να αυξήσεις τα κέρδη σου.
Ωστόσο, αν σκέφτεσαι ότι το μέλλον σου στον ίδιο επιχειρηματικό κλάδο είναι μικρότερο της δεκαετίας, τότε καλύτερα να μην σπαταλήσεις τόσα χρήματα και να καταβάλλεις τόση προσπάθεια για αυτά τα λίγα χρόνια. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα απαιτεί πόρους και χρόνο, προκειμένου να ανθήσει, οπότε, μάλλον είναι καλή ιδέα σε αυτή την περίπτωση, να μην το ανοίξεις.
Στην πρώτη περίπτωση, που διαθέτεις ήδη, δηλαδή, ένα φυσικό κατάστημα, το οποίο κερδοφορεί και θα σε ενδιέφερε η πιθανότητα να ανοίξεις κάποιο υποκατάστημα, τότε καλό θα ήταν να εξετάσεις το ενδεχόμενο έναρξης ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο απαιτεί, σαφώς, λιγότερα έξοδα από ένα φυσικό υποκατάστημα.
Ένα μεγάλο πλεονέκτημα που έχεις κατά την έναρξη online επιχείρησης, είναι το γεγονός ότι μπορείς να απευθυνθείς σε ένα ευρύ κοινό, το οποίο δεν περιορίζεται χωρικά, όπως συμβαίνει με ένα φυσικό κατάστημα.
Ανεξάρτητα από την πόλη στην οποία εδρεύει η επιχείρησή σου, μπορείς να προωθείς τα προϊόντα σου οπουδήποτε μέσα στην χώρα και γιατί όχι, να μην σκεφτείς και την προοπτική δραστηριοποίησης και στο εξωτερικό.
Παρότι η κατάργηση των γεωγραφικών περιορισμών μπορεί σε αρκετές περιπτώσεις να ωφελήσει την επιχείρησή σου, υπάρχει και η πιθανότητα να μην συμβεί αυτό. Εδώ, θα πρέπει να λάβεις υπόψη το είδος του e–shop που έχεις και αν τα προϊόντα του μπορούν, πράγματι, να διανεμηθούν και να διανύσουν μακρινές αποστάσεις.
Για να ξεκινήσουμε την κατασκευή του δικού σου E-shop
Όπως αναφέραμε και πριν, η έναρξη επιχείρησης online, αποτελεί ένα επιχειρηματικό βήμα, το οποίο θα πρέπει να γίνεται με προσεκτικό σχεδιασμό. Ο οικονομικός προϋπολογισμός είναι ένα ζήτημα, λοιπόν, το οποίο θα πρέπει να σκεφτείς σοβαρά. Το κόστος δημιουργίας e–shop απαιτεί ένα budget από 5.000 έως 10.000 € για το άνοιγμα μικρής επιχείρησης.
Σε καμία περίπτωση το κόστος του e-shop δεν γίνεται να πέσει πιο χαμηλά από τις 3.000 €. Οπότε, θα προτείναμε να διαθέτεις το λιγότερο 2.000 € επιπλέον, καθώς θα πρέπει να έχεις υπόψη σου, ότι θα προκύψουν και έξοδα, τα οποία αρχικά δεν είχες υπολογίσει.
Σίγουρα θα έχεις ακούσει για περιπτώσεις ατόμων που άνοιξαν ηλεκτρονικό κατάστημα με ένα budget στα 1.000 €. Έχεις αναρωτηθεί όμως τι ποιότητα προϊόντων και εξυπηρέτησης πρόσφεραν στους πελάτες τους; Ο στόχος δεν είναι μόνο το άνοιγμα e-shop, αλλά και η ικανότητά σου ως επιχειρηματίας να προσφέρεις αξία στους πελάτες σου.
Μιλώντας για την προσφορά αξίας προς το κοινό σου, θα πρέπει να έχεις κατά νου ότι δεν διαθέτεις το μοναδικό e-shop που εμπορεύεται τα συγκεκριμένα προϊόντα. Αντιθέτως, υπάρχουν πολλά ακόμη που πωλούν ακριβώς ότι και εσύ. Οπότε, γιατί οι πελάτες να προτιμήσουν εσένα και όχι τους άλλους;
Βρες, λοιπόν, ποιο είναι το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα και ανάδειξέ το! Είναι οι χαμηλές σου τιμές; Είναι οι premium παροχές και οι επιβραβεύσεις των τακτικών πελατών σου ή μήπως προσφέρεις ταχύτατη παράδοση και δωρεάν μεταφορικά; Ό,τι κι αν είναι, μην ξεχνάς ότι ο κάθε πελάτης σου θα πρέπει να αισθάνεται ξεχωριστά μοναδικός.
Αν πάλι διαθέτεις στην αγορά μοναδικά προϊόντα, που δύσκολα θα βρει το καταναλωτικό κοινό και απευθύνεσαι σε πελάτες κλειστών ενδιαφερόντων (niche), τότε ήδη έχεις ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, το οποίο όμως δεν αρκεί για να σε τοποθετήσει στην κορυφή των εγχώριων e-shop.
Προσπάθησε να «στήσεις» όσο το δυνατόν καλύτερα το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και να φροντίσεις προκειμένου να κάνεις πράξη όσα υπόσχεσαι στους πελάτες σου. Σίγουρα θα προκύψουν αναποδιές, όμως, η έξυπνη διαχείρισή τους μπορεί να σε σώσει!
Μην μένεις άλλο πίσω και ξεκίνα την διαδικτυακή σου παρουσία
Από τις πιο σημαντικές πτυχές κατά το άνοιγμα ηλεκτρονικού καταστήματος είναι η προσεκτική επιλογή των συνεργατών σου σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας του e-shop. Θα πρέπει να ελέγξεις ενδελεχώς τα άτομα με τα οποία συνεργάζεσαι, από το κομμάτι των προμηθειών, ως και τους εργαζομένους που θα απασχολήσεις στην επιχείρησή σου, για να περιορίσεις τα δυσάρεστα απρόοπτα.
Κάθε συνεργάτης σου αποτελεί έναν σημαντικό κρίκο στην αλυσίδα του e-shop σου. Η δυσκολία στη συνεργασία σε έναν τομέα, αναπόφευκτα θα επηρεάσει και κάποιον άλλο, γεγονός που μπορεί να αποβεί επιζήμιο. Η εμπιστοσύνη προς τους συνεργάτες και η αξιοπιστία τους είναι το κλειδί της επιτυχίας για την online επιχείρηση και όχι μόνο.
Αν απάντησες, λοιπόν, στα 5 μας ερωτήματα, μάλλον θα έχεις αποκτήσει κάποια κατεύθυνση για το αν αξίζει τελικά να ανοίξεις e-shop ή όχι. Ολοκληρώνοντας το άρθρο μας, κράτησε στο μυαλό σου ότι το άνοιγμα e-shop αποτελεί ρίσκο, όπως άλλωστε κάθε άλλη επιχειρηματική δραστηριότητα.
Ωστόσο, αν σκοπεύεις να επενδύσεις μακροπρόθεσμα στην επιχείρησή σου, είτε καθαρά διαδικτυακά, είτε ως επέκταση του φυσικού σου καταστήματος, τότε η δημιουργία e-shop είναι ένα ενδεχόμενο προς εξέταση.
Επιπλέον, αν φιλοδοξείς να επεκταθείς σε άλλες πόλεις ή στο εξωτερικό, τότε η έναρξη online επιχείρησης θα σου χαρίσει την ευελιξία που χρειάζεσαι. Παράλληλα, αν μπορείς να διαθέσεις τουλάχιστον 5.000 € για τα πρώτα επιχειρηματικά σου βήματα, τότε μπορείς να αρχίσεις να σκέφτεσαι πιο θερμά το ενδεχόμενο να ανοίξεις ηλεκτρονικό κατάστημα.
Τέλος, αν έχεις εντοπίσει ποιο είναι το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα, ήδη, διαθέτεις προβάδισμα έναντι των υπόλοιπων e-shop, πόσο μάλλον αν έχεις βρει τους αξιόπιστους συνεργάτες που χρειάζεσαι για το νέο αυτό ξεκίνημα.
Θα ενημερώνεσαι δωρεάν για προσφορές και νέα της scprojects.gr. Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου
Υπηρεσίες κατασκευής ιστοσελίδων και eshop που ξεχωρίζουν !