Edit Template
>
>
Copywriting: Τι είναι, σημασία, κόστος

Copywriting: Τι είναι, σημασία, κόστος

Συχνά ακούμε τον όρο copywriting ή αλλιώς κειμενογράφηση. Άλλες φορές βλέπουμε στο διαδίκτυο αγγελίες που γράφουν: «Ζητείται κειμενογράφος». Όμως, γνωρίζουμε τι είναι το copyrighting και τι κάνει ο/η copywriter;

Στο άρθρο αυτό, λοιπόν, θα δούμε μαζί τι είναι και πως μπορεί το copywriting  να συνεισφέρει στην ανάδειξη της επιχείρησης. Θα μάθουμε, ακόμα, τα διαφορετικά είδη copywriting  και πως λειτουργεί το καθένα στον online κόσμο.

Copywriting
adaccbfeadc?s=&#;d=mm&#;r=g

Στέλιος Χατζής

Web Designer & Developer

Μέσω των άρθρων μου, αναλύω πρακτικές λύσεις για ζητήματα που μπορεί να αντιμετωπίζετε με την ιστοσελίδα ή το ηλεκτρονικό κατάστημά σας.

Τι είναι το copywriting και σε τι χρησιμεύει;

Για να ξεκίνησουμε από τα βασικά, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το copywriting υπήρχε και πριν από την ανάπτυξη του διαδικτύου. Η κειμενογράφηση παλαιότερα ήταν διαδεδομένη στα έντυπα μέσα όπως και στις τηλεοπτικές διαφημίσεις. Άλλωστε, τα κείμενα πάντοτε αξιοποιούνταν με τρόπο κατάλληλο για κάθε περίσταση.

Με την άνοδο του διαδικτύου,  το copywriting επεκτάθηκε, παράλληλα,  και στις ιστοσελίδες, με την κειμενογράφηση των ιστοσελίδων των επιχειρήσεων να αποτελεί έναν από τους βασικούς τρόπους προβολής και ανάδειξης της επιχείρησης.

Οπότε, η δημιουργία γραπτού περιεχομένου έγινε δημοφιλής και σήμερα οι επιχειρήσεις την εντάσσουν ολοένα και περισσότερο στα εργαλεία προώθησής τους.

Copywriting

Πού εφαρμόζεται το copywriting;

Η εφαρμογή του copywriting παρουσιάζει διαφοροποίηση, ώστε να εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες κάθε επιχείρησης και τους στόχους της ανά περιόδους. Για αυτόν τον λόγο λαμβάνει άλλο ύφος και τόνο ή χρησιμοποιεί άλλες λέξεις, προκειμένου να απευθυνθεί στο κοινό – στόχο της επιχείρησης.

Η επιχείρηση αξιοποιεί τα κανάλια επικοινωνίας της, στα οποία βρίσκει εφαρμογή το copyrighting. Αυτά μπορεί να είναι τα ακόλουθα:

  • Περιεχόμενο ιστοσελίδας: Είναι η πιο κλασική μορφή που αναφέραμε παραπάνω, η κειμενογράφηση ιστοσελίδων. Περιλαμβάνει την συγγραφή όλων των κειμένων ενός ιστοτόπου.
  • E-mail marketing ή Μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Κείμενα τα οποία παρακινούν το κοινό – στόχο της επιχείρησης που έχει εγγραφεί στην λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της, να προβεί σε ενέργειες (πχ. αγορές προϊόντων σε προσφορά).
  • Δελτία τύπου: Κείμενα τα οποία στοχεύουν στην ενημέρωση του κοινού σχετικά με τα νέα της επιχείρησης ή την μετάδοση μηνυμάτων.
  • Άρθρα σε blogs: Κομμάτι του copywriting είναι και η συγγραφή άρθρων για το blog της επιχείρησης. Τα άρθρα αυτά έχουν σχετικό περιεχόμενο με το πεδίο δραστηριοποίησης της επιχείρησης. Σκοπός τους είναι να ενημερώσουν τους/ις αναγνώστες/ριες για θέματα που τους ενδιαφέρουν και που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με την επιχείρηση. Τα κείμενα αυτά δείχνουν στο κοινό επιπλέον ότι η επιχείρηση διαθέτει τις κατάλληλες γνώσεις για το πεδίο της, κερδίζοντας έτσι την εμπιστοσύνη του.
  • Περιγραφές προϊόντων: Παρόλο που τα κείμενα που συνοδεύουν τα προϊόντα της επιχείρησης δεν αποτελούν κανάλια επικοινωνίας, στην πραγματικότητα, λειτουργούν ως τέτοια. Δηλαδή, οι περιγραφές των προϊόντων, όταν είναι ελκυστικές, σύντομες και κατατοπιστικές λειτουργούν θετικά, ώστε το κοινό να τα αγοράσει.
  • Διαδικτυακές διαφημίσεις.
  • Αναρτήσεις στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
Copywriting

Επικοινώνησε μαζί μας σήμερα!

Για να ξεκινήσουμε την κατασκευή της Ιστοσελίδας σου

Γιατί είναι σημαντικό το copywriting;

Το copywriting προβάλει, προωθεί και αναδεικνύει την επιχείρηση μέσω των καναλιών επικοινωνίας της, όπως αναφέραμε και προηγουμένως. Ας δούμε τώρα πιο συγκεκριμένα, γιατί είναι σημαντικό η επιχείρηση να επενδύσει σε αυτό.

Αύξηση πελατών

Γενικότερα, η αύξηση πελατών αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους της επιχείρησης, διότι, έτσι, αυξάνει τα κέρδη της. Ωστόσο, από την στιγμή που κάνουμε λόγο για τον κόσμο του διαδικτύου, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το κοινό που ακολουθεί τα κανάλια επικοινωνίας της επιχείρησης, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αγοράζει από αυτήν.

Άρα, για να μετατραπούν οι ακόλουθοι της επιχείρησης σε πελάτες, θα πρέπει να πειστούν ότι αξίζει να αγοράσουν από αυτήν. Οπότε, καταλαβαίνουμε ότι τα ελκυστικά και πειστικά κείμενα μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στον σκοπό αυτό.

Επικοινωνία με το κοινό

Κατ’ επέκταση των παραπάνω, η επιχείρηση επικοινωνεί περισσότερο με το κοινό, το οποίο αποκτά θετική εικόνα για αυτήν. Η αποτελεσματική επικοινωνία οφείλει να είναι σαφής και πειστική. Έτσι, το κοινό καλλιεργεί την αφοσίωσή του προς την επιχείρηση, η οποία ανθίζει.

Ενίσχυση του brand

Τα κείμενα αποτελούν την «φωνη» της επιχείρησης. Ένα προσεκτικά γραμμένο κείμενο  καλλιεργεί  την αξιοπιστίαπείθει και προσδίδει αξία στους/ις αναγνώστες/ριες. Η ενίσχυση του brand είναι επομένως το τελικό αποτέλεσμα.

Ενίσχυση ορατότητας & Βελτιστοποίηση SEO

Στόχος των επιχειρήσεων είναι η ενίσχυση της ορατότητάς τους. Ένας τρόπος για να συμβεί αυτό είναι μέσω της ανάρτησης κειμένων, γραμμένων με την λογική SEO.

Δηλαδή, η ενσωμάτωση λέξεων – κλειδιών βελτιώνει την κατάταξη της επιχείρησης και την μεταφέρει υψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Επομένως, παρατηρούμε αύξηση της ορατότητας και επισκεψιμότητας της επιχείρησης.

Ανταγωνιστικότητα

Δεδομένης της αύξησης των επιχειρήσεων και κατ’ επέκταση του ανταγωνισμού, το copywriting βοηθά την επιχείρηση να ξεχωρίσει και να γίνει ανταγωνιστική. Στην ουσία, η επιχείρηση έχει την ευκαιρία να αποτυπώσει γραπτά τι είναι αυτό που την διαφοροποιεί και την καθιστά μοναδική.

Copywriting

Ξεκίνησε την Κατασκευή της
Ιστοσελίδας σου σήμερα!

Μην χάνεις άλλο άσκοπο χρόνο στα Social Media.

Είδη copywriting

Από όσα αναπτύξαμε μέχρι στιγμής, καταλαβαίνουμε ότι τα είδη copywriting ποικίλλουν. Ας δούμε αναλυτικά το καθένα.

SEO Copywriting

Το SEO copywriting στοχεύει σε ένα συγκεκριμένο κοινό, του οποίου τα ενδιαφέροντα ταιριάζουν με την επιχείρηση. Οπότε, όλη διαδικασία της συγγραφής λειτουργεί με την λογική της προσέγγισης του κατάλληλου κοινού – στόχου.

Content Copywriting

Το content copywriting στοχεύει στη δημιουργία ενημερωτικού, χρήσιμου, μοναδικού περιεχομένου. Δηλαδή, παρέχει πληροφορίες στο κοινό και δεν στοχεύει άμεσα στην πώληση.

Creative Copywriting

Το creative copywriting έχει ως στόχο να δημιουργήσει ελκυστικό, πρωτότυπο περιεχόμενο, το οποίο συνήθως αφορά καμπάνιες μάρκετινγκ. Η δημιουργική κειμενογράφηση, τις περισσότερες φορές, δημιουργεί μυθοπλασία και ξεδιπλώνει ιστορίες που ενισχύουν το συναίσθημα.

Σε αυτήν την κατηγορία κειμενογράφησης ανήκουν τα λογοπαίγνια, τα σλόγκαν και τα διαφημιστικά concepts. Επομένως, το creative copywriting συμβάλει στην εδραίωση του brand name της επιχείρησης.

Technical Copywriting

Το technical copywriting δημιουργεί περιεχόμενο, το οποίο περιέχει ειδικές πληροφορίες για ένα πεδίο, τεχνική ορολογία και έχει ως σκοπό την κατανόηση εξειδικευμένων θεμάτων (πχ. τεχνολογία, ιατρική, κ.ά) στο κοινό.

Conversion Copywriting

Το conversion copywriting έχει ως στόχο την «μετατροπή» των αναγνωστών/ριών σε πελάτες/ισσες. Συνήθως, κάθε κείμενο που λειτουργεί υπό αυτή την λογική, θέτει έναν διαφορετικό στόχο κάθε φορά (πχ. αύξηση πωλήσεων).

Εδώ, ο/η copywriter επιλέγει προσεκτικά τις λέξεις και φράσεις που θα έχουν απήχηση στο κοινό, πείθοντάς το να προχωρήσει σε συγκεκριμένες ενέργειες (πχ. εγγραφή στο newsletter), εξηγώντας τα οφέλη που θα λάβει.

Πόσο κοστίζει το copywriting;

Το κόστος του copywriting δεν είναι σταθερό. Δεν μπορούμε, επομένως, να παραθέσουμε έναν αριθμό. Μπορούμε, όμως, να παραθέσουμε τους παράγοντες εκείνους που διαμορφώνουν την τιμή και αυτοί είναι:

  • Το είδος copywriting: Συνήθως το SEO και το Creative κοστίζουν περισσότερο.
  • Οι προθεσμίες: Όσο πιο σύντομα, τόσο πιο ακριβά.
  • Το θέμα: Τα εξειδικευμένα θέματα κοστίζουν περισσότερο.
  • Έκταση κειμένου: Οι περισσότεροι/ες κειμενογράφοι επιλέγουν αμοιβή ανά λέξη και όχι ανά ώρα. Για αυτό, τα μεγάλα κείμενα είναι πιο ακριβά.
  • Διορθώσεις και αλλαγές: Τις περισσότερες φορές το κόστος περιλαμβάνει τυχόν διορθώσεις ή αλλαγές. Οπότε, και αυτό αυξάνει την τιμή.
  • Ζήτηση: Η ζήτηση των θεμάτων είναι πιο περιορισμένη ή πιο αυξημένη. Οπότε, αυτό επηρεάζει την τιμή.
  • Εμπειρία: Ο/η κειμενογράφος, ανάλογα με τα έτη εμπειρίας ή το εύρος των ειδών copywriting που αναλαμβάνει, καθορίζει αντίστοιχα και την αμοιβή του/ης.

Σύνοψη

Συνοψίζοντας αυτό το άρθρο σχετικά με το copywriting, συμπεραίνουμε ότι είναι χρήσιμο εργαλείο για την προβολή και προώθηση της επιχείρησης. Η συγγραφή κειμένων βρίσκει εφαρμογή στα εξής:

  • Άρθρα του blog.
  • Προωθητικά e-mail.
  • Αναρτήσεις στα social media.
  • Διαφημίσεις.
  • Δελτία τύπου.
  • Περιεχόμενο ιστοσελίδων.
  • Περιγραφές προϊόντων

Διαπιστώσαμε, επιπλέον, ότι το copywriting προσφέρει τα ακόλουθα οφέλη στην επιχείρηση:

  • Αύξηση πελατών.
  • Επικοινωνία με το κοινό.
  • Ενίσχυση του brand.
  • Ενίσχυση της επικοινωνίας.
  • Ενίσχυση ορατότητας & Βελτιστοποίηση SEO.
  • Ενίσχυση ανταγωνιστικότητας.

Όσον αφορά τα είδη copywriting , μάθαμε ότι ποικίλλουν και είναι τα εξής:

  • SEO.
  • Content.
  • Creative.
  • Technical.
  • Conversion.

Τέλος, είδαμε ότι το κόστος copywriting ποικίλει, ενώ οι ακόλουθοι παράγοντες το επηρεάζουν:

  • Eίδος.
  • Προθεσμίες.
  • Θέμα.
  • Έκταση κειμένου.
  • Διορθώσεις και αλλαγές.
  • Ζήτηση θέματος.
  • Εμπειρία κειμενογράφου.

Διαβάστε Ακόμα

  • All Posts
  • Airbnb
  • Blog
  • Elementor
  • Eshop
  • Marketing
  • SEO
  • Ασφάλεια Ιστοσελίδων
  • Δημιουργία Site
  • Δημιουργία Ιστοσελίδων
  • Ενοικίασης Αυτοκινήτων
  • Ηλεκτρονικό Κατάστημα
  • Ιστοσελίδες Παρουσίασης
  • Καταλυμάτων
  • Κατασκευή Eshop
  • Κατασκευή Ιστοσελίδας Τιμές
  • Ξενοδοχείων
  • Ταχύτητα Ιστοσελίδας
  • Υπηρεσιών

Σου άρεσε το άρθρο;

Κάνε εγγραφή με το email σου για να διαβάσεις και άλλα σαν και αυτό!
Έχετε εγγραφεί επιτυχώς! Ops! Κάτι δεν πήγε καλά. Παρακαλώ ξαναπροσπαθήστε.

Θα ενημερώνεσαι δωρεάν για προσφορές και νέα της scprojects.gr. Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου. Μπορείς να διαγραφείς από την λίστα παραληπτών όποτε θελήσεις.

Copyright © 2021- , All rights reserved