Β2B τι είναι;
Ο όρος B2B (Business to Business) περιγράφει τις συναλλαγές μεταξύ των επιχειρήσεων, αντίθετα με τον όρο B2C (Business to Consumer), που περιγράφει τις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών.
B2B B2C διαφορές
Η βασική διαφορά μεταξύ B2B – B2C είναι το ζήτημα των πωλήσεων. Δηλαδή, στην πρώτη περίπτωση η επιχείρηση πουλά σε μια άλλη επιχείρηση απευθείας τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Όμως, στη δεύτερη περίπτωση η επιχείρηση πουλά απευθείας στον καταναλωτή τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της.
Μέσω των άρθρων μου, αναλύω πρακτικές λύσεις για ζητήματα που μπορεί να αντιμετωπίζετε με την ιστοσελίδα ή το ηλεκτρονικό κατάστημά σας.
Προϊόντα και υπηρεσίες Β2Β
Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που πωλούνται πιο συχνά στις Β2Β επιχειρήσεις είναι τα εξής:
Το μοντέλο Β2Β επηρεάζει τόσο την ίδια την επιχείρηση όσο και τον επιχειρηματικό κόσμο ευρύτερα. Αλλάζει το τοπίο σε επίπεδο πωλήσεων, συνεργασιών, παραγωγικής διαδικασίας, προϊόντων ή υπηρεσιών. Ταυτόχρονα το μάρκετινγκ Β2Β αποτελεί σήμερα πεδίο στο οποίο οι επιχειρήσεις Β2Β δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα.
Το μοντέλο Β2Β συμβάλλει θετικά με πολλαπλούς τρόπους στην επιχείρηση. Τα B2B πλεονεκτήματα είναι τα εξής:
Προηγουμένως είδαμε οι πωλήσεις Β2Β τι είναι. Καταλαβαίνουμε ότι αυτού του είδους οι πωλήσεις αφορούν μεγάλες παραγγελίες. Μπορούμε, λοιπόν, να κατανοήσουμε ότι ο μεγάλος όγκος πωλήσεων προσφέρει σημαντικά έσοδα για την επιχείρηση.
Σημείο κλειδί για τις πωλήσεις B2B είναι οι σταθερές συνεργασίες. Δηλαδή, η καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης που σε βάθος χρόνου εννοούν την επιχείρηση, αποτελώντας θεμέλιο της συνεργασίας Β2Β.
Εφόσον οι επιχειρήσεις διατηρούν σταθερές συνεργασίες, τότε, η σύμπραξή μεταξύ αυτών είναι εφικτή. Δηλαδή, οι επιχειρήσεις μπορούν, ανά περιπτώσεις, να ενώσουν τις δυνάμεις τους, δημιουργώντας διευρυμένες συνεργασίες.
Έτσι, οι συνεργασίες αυτές ευνοούν όλα τα μέρη, προσφέροντας ολοκληρωμένες προτάσεις. Φυσικά, μιλάμε για στρατηγικές συνεργασίες, οι οποίες οφείλουν να εξυπηρετούν συγκεκριμένους σκοπούς.
Σημαντικό πλεονέκτημα των διευρυμένων συνεργασιών είναι η επέκταση των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων, αλλά και η βελτίωση ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών/προϊόντων.
Οι συνεργασίες Β2Β ωφελούν τις επιχειρήσεις στο κομμάτι της διαχείρισης πόρων. Δηλαδή, η διαχείριση αποθεμάτων και προμηθειών είναι ευκολότερη μέσω συνεργασιών.
Οι σταθερές και διευρυμένες συνεργασίες ξεκινούν από μια επαγγελματική παρουσία online. Απόκτησε μια ιστοσελίδα ή e-shop που ενισχύει την αξιοπιστία και αυξάνει τις πωλήσεις σου.
Οι αλλαγές στη σύγχρονη πραγματικότητα, σίγουρα επηρεάζουν και τον επιχειρηματικό κόσμο. Ορόσημο αυτών των αλλαγών είναι η ενίσχυση των ψηφιακών υπηρεσιών και οι επακόλουθες αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά.
Οι εν λόγω αλλαγές προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις Β2Β, οι οποίες με τη σειρά τους επηρεάζουν θετικά το ευρύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Άρα, αντιλαμβανόμαστε ότι μιλάμε για μια αλυσίδα συνθηκών και ενεργειών που επιδρούν στην επιχειρηματική πραγματικότητα, τονίζοντας τη συμβολή του Β2Β.
Οι εταιρίες Β2Β λαμβάνουν τα εξής οφέλη από τις αλλαγές αυτές:
Οι τεχνολογικές αλλαγές και η ενίσχυση της ψηφιοποίησης συμβάλλουν θετικά στην αποδοτικότητα των εταιριών, γεγονός που με την σειρά του επιδρά θετικά και στην βελτίωση εμπειρίας των πελατών.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η ψηφιοποίηση δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης σε ολοένα και περισσότερους καταναλωτές παγκοσμίως, καταλαβαίνουμε ότι η εταιρία Β2Β μπορεί να διευρύνει το πελατολόγιό της.
Η τεχνολογική πρόοδος δίνει τη ευκαιρία στις εταιρίες B2B να αποκτήσουν πρόσβαση σε δεδομένα και πληροφορίες.
Η σωστή αξιοποίηση αυτών μπορεί να οδηγήσει στην προσφορά εξατομικευμένων προϊόντων/υπηρεσιών για τους καταναλωτές.
Σημείο τομής όσον αφορά τις παραγωγικές διαδικασίες των εταιριών είναι η ανάπτυξη αυτοματισμών και τεχνητής νοημοσύνης.
Τόσο η αυτοματοποίηση όσο και το ΑΙ προσφέρουν αύξηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας.
Αν η ιστοσελίδα ή το e-shop σου δεν αποδίδει όπως θα ήθελες, ίσως χρειάζεται αναβάθμιση. Με σύγχρονα εργαλεία, αυτοματισμούς και AI, μπορείς να βελτιώσεις την εμπειρία πελάτη και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου.
Για την αποτελεσματική εφαρμογή του μοντέλου Β2Β η επιχείρηση καλό είναι να ακολουθήσει τέσσερα βασικά στάδια.
Το πρώτο στάδιο είναι η διεξαγωγή έρευνας αγοράς. Δηλαδή, η αξιοποίηση εργαλείων όπως οι αναλύσεις και οι μετρήσεις μπορούν να προσφέρουν στην επιχείρηση πληροφορίες όπως η κατανόηση της αγοράς, των ανταγωνιστών και των πελατών.
Μιλήσαμε ήδη για τη σημαντικότητα καλλιέργειας επαγγελματικών σχέσεων, όπως είναι οι συνεργασίες. Επομένως, η επιχείρηση Β2Β οφείλει να ενισχύει την εξωστρέφειά της και να συμπράττει με άλλες επιχειρήσεις, μέσω εκδηλώσεων που τις φέρνουν κοντά.
Στα πλαίσια των επαγγελματικών σχέσεων οι διαπραγματεύσεις και οι πωλήσεις αποτελούν το επίκεντρο. Άρα, η συζήτηση για την τιμή και τους όρους πώλησης είναι βασική. Εδώ είναι σημαντική η ικανότητα κατανόησης των αναγκών των πελατών και η προσφορά ουσιαστικών λύσεων.
Αναμφίβολα, οι επιχειρήσεις Β2Β δεν ολοκληρώνουν το έργο τους με την πώληση. Αντιθέτως, παραμένουν δίπλα στους πελάτες τους, υποστηρίζοντας και εξυπηρετώντας τους συνεχώς.
Αν η ιστοσελίδα σου δεν υποστηρίζει σωστά έρευνα, επικοινωνία και πωλήσεις, αναβάθμισέ τη και κάνε το B2B πιο αποδοτικό.
Οι online στρατηγικές Β2Β μάρκετινγκ δεν διαφέρουν από τις αντίστοιχες Β2C. Αυτό που διαφέρει είναι ο τρόπος εφαρμογής τους.
To digital marketing B2B έχει ως αφετηρία τον καθορισμό του κοινού – στόχου και στη συνέχεια τη δημιουργία διαφημιστικών καμπανιών και ψηφιακού περιεχομένου ανάλογα με το προφίλ του κοινού – στόχου.
Η δημιουργία website για την επιχείρηση Β2Β είναι βασική, καθώς η επαγγελματική ιστοσελίδα είναι κύριο κανάλι του Β2Β digital marketing.
Στο σημείο αυτό αξίζει ειδική αναφορά στις τεχνικές SEO, οι οποίες είτε είναι on page είτε off page, επηρεάζουν την ορατότητα της επιχείρησης online.
To online marketing B2B περιλαμβάνει τα εξής:
To B2B email marketing στρέφει το ενδιαφέρον του κοινού στην εταιρία, προσφέροντας πιθανότητες απόκτησης πελατών. Το mailing b2b πρέπει να προσφέρει μια ξεκάθαρη απάντηση στους πιθανούς πελάτες για το πως μπορεί η εταιρία να τους εξυπηρετήσει.
Το marketing online Β2Β σαφώς περιλαμβάνει το content marketing. Το content Β2Β προβάλει την επιχείρηση ως αυθεντία, γεγονός που προσελκύει τους B2B πελάτες.
Πλέον, η δημιουργία περιεχομένου B2B λειτουργεί πιο αποτελεσματικά από την παραδοσιακή διαφήμιση. Μάλιστα, το content marketing υποστηρίζει και τις ενέργειες SEO, αυξάνοντας την προβολή και το κοινό της επιχείρησης.
To B2B social media marketing βοηθά κυρίως την επιχείρηση Β2Β στα πρώτα της βήματα, για να χτίσει το brand της και να προσελκύσει περισσότερους χρήστες.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης B2B δημιουργούν ένα προσιτό προφίλ για την επιχείρηση, η οποία συστήνεται στον επιχειρηματικό κόσμο.
Στο άρθρο αυτό μιλήσαμε για την επιχείρηση Β2Β και τον τρόπο που επηρεάζει τον επιχειρηματικό κόσμο. Έτσι, εξηγήσαμε business to business τι σημαίνει και ποια η διαφορά μεταξύ B2C B2B.
Ακόμα, είδαμε το Β2Β marketing τι είναι και τι προσφέρει το Β2Β marketing digital με τα υποείδη του στην επιχείρηση.
Αν, ωστόσο, αναζητάς επιπλέον καθοδήγηση στη δημιουργία της ψηφιακής παρουσίας της Β2Β επιχείρησής σου, κάνε κλικ internet b2b.
Υπηρεσίες κατασκευής ιστοσελίδων και eshop που ξεχωρίζουν !
Για να παρέχουμε τις καλύτερες εμπειρίες, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευής. Η συναίνεση σε αυτές τις τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαζόμαστε δεδομένα όπως η συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συναίνεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένα χαρακτηριστικά και λειτουργίες.