Το content marketing ή μάρκετινγκ περιεχομένου είναι μια υποκατηγορία του digital marketing (ψηφιακό μάρκετινγκ). Στόχος του είναι η δημιουργία και προώθηση ψηφιακού περιεχομένου στο διαδίκτυο για την προσέλκυση και αλληλεπίδραση με το κοινό – στόχο.
Η δημιουργία περιεχομένου στοχεύει στην παροχή ενημερωτικών και χρήσιμων πληροφοριών. Παράλληλα, είναι πιθανό να έχει ψυχαγωγικό χαρακτήρα.
Το ψηφιακό περιεχόμενο κυκλοφορεί στο διαδίκτυο μέσω των καναλιών επικοινωνίας της επιχείρησης. Αυτά είναι τα εξής:
Μέσω των άρθρων μου, αναλύω πρακτικές λύσεις για ζητήματα που μπορεί να αντιμετωπίζετε με την ιστοσελίδα ή το ηλεκτρονικό κατάστημά σας.
Άρα, οι μορφές του content marketing ποικίλουν, καλύπτοντας ένα εύρος οπτικοακουστικού, αλλά και γραπτού περιεχομένου.
Αντίθετα με το παραδοσιακό μάρκετινγκ, το μάρκετινγκ περιεχομένου δεν προωθεί άμεσα ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Επιθυμεί, όμως, να χτίσει μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ της επιχείρησης και των καταναλωτών. Έτσι, η επιχείρηση κερδίζει αναγνωρισιμότητα, αμεσότητα και αξιοπιστία.
Εξαιτίας των πολλών μορφών που έχει το content marketing, η επιχείρηση καλό είναι να σχεδιάσει μια στρατηγική μάρκετινγκ (strategy marketing), ώστε να εντοπίσει ποια μορφή ταιριάζει καλύτερα στο προφίλ της.
Μείνε μαζί μας μέχρι το τέλος, για να ανακαλύψεις τα tips για επιτυχημένο content marketing!
To μάρκετινγκ περιεχομένου προσφέρει σημαντικά οφέλη για την επιχείρηση, γι’ αυτό και η επένδυση σε αυτό αξίζει. Τα πλεονεκτήματα content marketing για την επιχείρησή σου είναι συνοπτικά τα εξής:
Οι μορφές του content marketing είναι ευτυχώς πολλές, γεγονός που προσφέρει ευελιξία, για να διαλέξεις ποιες ταιριάζουν καλύτερα στην επιχείρησή σου. Ας δούμε, λοιπόν, κάθε μια αναλυτικά.
Η δημιουργία blog αποτελεί χρήσιμο εργαλείο για την επιχείρηση, καθώς προβάλει τις γνώσεις και την εμπειρία της πάνω στον τομέα δραστηριοποίησής της. Ακόμα, ενημερώνει τους αναγνώστες για τις εξελίξεις στον τομέα αυτό, τις παροχές της ίδιας προς τους πελάτες, προσφέροντας αξία σε όσους διαβάζουν τα σχετικά άρθρα.
Το blogging ανήκει στην γενικότερη κειμενογράφηση ιστοσελίδων και αποτελεί μια μέθοδο ενίσχυσης της αξιοπιστίας της επιχείρησης, ενώ ταυτόχρονα την συνδέει με το κοινό. Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα σχετικά με τα οφέλη του copywriting, κάνε κλικ εδώ.
Το e-book (ηλεκτρονικό βιβλίο) προσδίδει ακόμη μεγαλύτερη αξιοπιστία στην επιχείρηση και ενισχύει το κύρος της. Η δημιουργία e-book δείχνει στους αναγνώστες της ιστοσελίδας σου, ότι γνωρίζεις βαθιά τα θέματα που αναλύεις.
Τα ηλεκτρονικά βιβλία, συνήθως, έχουν τη μορφή οδηγών και για την πρόσβαση σε αυτoύς οι αναγνώστες κατεβάζουν το σχετικό αρχείο στον υπολογιστή τους.
Οι οδηγοί είναι διαθέσιμοι είτε ελεύθερα είτε επί πληρωμή με τη μορφή συνδρομής. Συχνά, είναι ελεύθερα προσβάσιμοι, αρκεί ο αναγνώστης να προβεί σε κάποια ενέργεια, πχ εγγραφή στο newsletter. Ένα παράδειγμα τέτοιου οδηγού μπορείς να βρεις μέσα στο άρθρο μας: Τι χρειάζεται για να φτιάξω μια ιστοσελίδα.
Μιας και μιλάμε για εγγραφή στο newsletter, ας περάσουμε στο e-mail marketing. Το e-mail marketing τι είναι; Είναι μια μάρκετινγκ στρατηγική, η οποία προωθεί, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, περιεχόμενο στους χρήστες.
Το περιεχόμενο μπορεί να είναι γραπτό, δηλαδή ευχές σε γιορτές, ενημέρωση για προσφορές, άρθρα ή οπτικό, όπως τα infographics που θα δούμε στη συνέχεια.
Τα infographics παρουσιάζουν συνοπτικά και κατανοητά πληροφορίες, οι οποίες, σε διαφορετική περίπτωση, θα καταλάμβαναν μεγάλο όγκο περιεχομένου.
Όμως, τα infographics συνδυάζοντας την εικόνα, τα γραφικά και την παρουσίαση στατιστικών, δίνουν την ευκαιρία στους αναγνώστες να καταναλώσουν ευχάριστα το περιεχόμενο.
Η πλέον δημοφιλής και περιζήτητη μορφή content marketing είναι τα βίντεο. Η δημιουργία βίντεο για την επιχείρηση προσελκύει το κοινό, ενώ διατηρεί περισσότερο την προσοχή του από οποιαδήποτε άλλη μορφή.
Η δύναμη της εικόνας είναι αδιαμφισβήτητη, γι’ αυτό η επένδυση σε μια στρατηγική βίντεο μάρκετινγκ είναι μια καλή ιδέα. Προσοχή! Τα μεγάλης διάρκειας βίντεο δεν είναι ιδανικά για τα social media, αλλά για το Youtube της επιχείρησης.
Άρα, για τα βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προτίμησε μικρή διάρκεια.Τα μικρά και ελκυστικά βίντεο περικλείουν την ουσία της πληροφορίας που θέλεις να μοιραστείς με το κοινό σου. Μην ξεχάσεις να φροντίσεις για την υψηλή ποιότητα σε εικόνα και ήχο!
Κλείσε Δωρεάν Online Ραντεβού και συζήτησε μαζί μου πως να το εφαρμόσεις στην επιχείρηση σου!
Μιλώντας για ήχο, δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τα podcast, τη σχετικά νέα τάση στη δημιουργία περιεχομένου. Για την ανάρτηση των podcast χρησιμοποίησε την πλέον ειδική πλατφόρμα του είδους, το Spotify.
Δημιούργησε το κανάλι της επιχείρησης και ανέβασε ηχητικά επεισόδια είτε αυτοτελή, είτε σε συνέχειες, με ιστορίες επιτυχίας, tips επιχειρηματικότητας, κλπ. Οι ιδέες είναι πραγματικά πολλές!
Η προώθηση επιχείρησης μέσω social media με τη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου λαμβάνει τεράστια δημοφιλία σήμερα. Οι επιχειρήσεις έχουν κατανοήσει τη σημαντικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη διάδοση της φήμης, γι’ αυτό και οργανώνουν στρατηγική social media marketing.
Τα πλεονεκτήματα social media marketing αφορούν την σύνδεση της επιχείρησης με το κοινό της, την ανάπτυξη του brand, την αύξηση των πωλήσεων και της επισκεψιμότητας του website της.
Επομένως, η social media στρατηγική στοχεύει, μεταξύ άλλων, στη δημιουργία και στον διαμοιρασμό περιεχομένου, κυρίως βίντεο, τα οποία έχουν συχνά σκοπό να γίνουν viral. Παράλληλα, είναι αγαπητή στις επιχειρήσεις, διότι επιφέρει κέρδος με χαμηλό κόστος παραγωγής.
Τέλος, η μελέτη περίπτωσης (case study) εξετάζει αληθινά παραδείγματα επιχειρήσεων που πέτυχαν. Μάλιστα, αρκετές επιχειρήσεις φέρνουν ως παράδειγμα μελέτης τις ίδιες, εξηγώντας πως τα κατάφεραν.
Κλείσε τώρα το ΔΩΡΕΑΝ ραντεβού σου και μάθε πως μπορείς
να προσελκύσεις περισσότερους πελάτες με στρατηγικό περιεχόμενο.
Η δημιουργία στρατηγικής content marketing, μεταξύ άλλων, θα συμβάλλει στον εντοπισμό της κατάλληλης για την επιχείρησή σου μορφής περιεχομένου. Συνοπτικά, τα βήματα για τη δημιουργία content marketing strategy είναι τα εξής:
Ας δούμε τώρα μερικά tips για να απογειώσεις το content marketing της επιχείρησής σου:
Στο άρθρο αυτό εξηγήσαμε content marketing τι είναι και είδαμε τα πλεονεκτήματα μάρκετινγκ περιεχομένου για την επιχείρηση. Επίσης, παρουσιάσαμε τις μορφές που μπορεί να λάβει η δημιουργία περιεχομένου και ειδικότερα διατυπώσαμε blogging τι είναι και τι προσφέρει στην επιχείρηση.
Παράλληλα, μιλήσαμε για τη δύναμη των οπτικοακουστικών μορφών περιεχομένου, τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν στα κανάλια επικοινωνίας της επιχείρησης. Έτσι, κάναμε ξεχωριστή αναφορά για το e-mail marketing και το social media marketing τι είναι.
Ταυτόχρονα, είπαμε ότι είναι καλή ιδέα να αξιοποιήσεις τα e-book, τα βίντεο, τα podcast, τα infographics και τη μελέτη περίπτωσης, ώστε να προωθήσεις την επιχείρησή σου.
Τέλος, είδαμε τα βήματα για τη δημιουργία content marketing strategy, καθώς και tips για επιτυχημένο μάρκετινγκ περιεχομένου.
Υπηρεσίες κατασκευής ιστοσελίδων και eshop που ξεχωρίζουν !
Για να παρέχουμε τις καλύτερες εμπειρίες, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευής. Η συναίνεση σε αυτές τις τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαζόμαστε δεδομένα όπως η συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συναίνεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένα χαρακτηριστικά και λειτουργίες.
Social media