Το e-mail marketing είναι μέρος του digital marketing και αποτελεί πλέον κλασική στρατηγική μάρκετινγκ για τις online επιχειρήσεις.
Από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της επιχείρησης, προωθείς e-mail στους πελάτες με σκοπό την ενημέρωση για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της.
Το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου συμβάλει, μεταξύ άλλων, στη δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ επιχείρησης – πελατών. Έτσι, οδηγεί μακροπρόθεσμα στην αύξηση των κερδών της.
Φυσικά, κάθε στρατηγική μάρκετινγκ απαιτεί σχεδιασμό. Γι’ αυτό, καλό είναι να ακολουθήσεις τα βήματα για επιτυχημένη στρατηγική e-mail marketing που θα παρουσιάσουμε στη συνέχεια.
Επίλεξε, λοιπόν, τον τύπο e-mail που ταιριάζει στις ανάγκες της επιχείρησής σου και ξεκίνα σήμερα το ταξίδι στην επιχειρηματικότητα!
Μέσω των άρθρων μου, αναλύω πρακτικές λύσεις για ζητήματα που μπορεί να αντιμετωπίζετε με την ιστοσελίδα ή το ηλεκτρονικό κατάστημά σας.
Αναμφίβολα, το ψηφιακό marketing στις μέρες μας ανθίζει και οι επιχειρήσεις το λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπόψη τους. Βλέποντας τα θετικά αποτελέσματα του online marketing στην άνοδο των επιχειρήσεων, οι επιμέρους κλάδοι, όπως το e-mail marketing παρουσίασαν σημαντική ανάπτυξη.
Η εφαρμογή, λοιπόν, του e-mail marketing επιφέρει ένα σύνολο θετικών επιδράσεων στην επιχείρηση, τις οποίες συνοψίζουμε παρακάτω.
Αναλαμβάνουμε τη δημιουργία καμπανιών e-mail marketing με στόχο την αύξηση των πωλήσεων και την ενδυνάμωση της σχέσης με τους πελάτες σου.
Για να αποστείλεις e-mail ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στους πελάτες της επιχείρησής σου, δεν είναι απαραίτητο να έχεις υψηλό μπάτζετ. Ένας από τους λόγους για τους οποίους οι επιχειρήσεις επιλέγουν το e-mail marketing είναι το χαμηλό του κόστος.
Όπως θα δούμε στη συνέχεια, αρκούν 3 απλά βήματα για να αξιοποιήσεις το e-mail marketing και μάλιστα μπορείς να το κάνεις δωρεάν, ειδικά αν ξεκινάς τώρα την επιχείρησή σου.
Η ευκολία στη χρήση του δεν απαιτεί μια ολόκληρη ομάδα ειδικών, η οποία καταναλώνει πόρους από την επιχείρησή σου.
Ωστόσο, όσο μεγαλώνει η επιχείρηση, τόσο θα μπορείς να επενδύεις περισσότερο και στο e-mail marketing, εμπλουτίζοντας τα μηνύματα που στέλνεις με ελκυστικά γραφικά.
Όπως αναφέραμε, λοιπόν, το e-mail marketing είναι μια εύκολη διαδικασία και ταυτόχρονα γρήγορη, καθώς η αυτοματοποίηση είναι εδώ το κλειδί.
Δηλαδή, μπορείς να δημιουργήσεις ένα αυτοματοποιημένο μήνυμα, το οποίο θα λαμβάνουν οι πελάτες της επιχείρησης κάθε φορά που ολοκληρώνουν μια ενέργεια. Ακόμα, ένα αυτοματοποιημένο μήνυμα μπορεί να περιέχει ενημερωτικές πληροφορίες ή χρήσιμο υλικό για τους πελάτες σου.
Το e-mail marketing είναι αποτελεσματικό. Δηλαδή, ενημερώνει και προσελκύει πελάτες, ενώ διατηρεί τους ήδη υπάρχοντες, καθώς χτίζει εγγύτητα προς την επιχείρησή σου.
Μάλιστα, η αποτελεσματικότητα του μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι μετρήσιμη. Άρα, μπορείς να μελετήσεις πόσοι διάβασαν το μήνυμα, πόσοι απάντησαν ή έκαναν κλικ σε κάποιον σύνδεσμο.
Η εξατομίκευση αποτελεί σύγχρονη τάση στο μάρκετινγκ. Δεν αποτελεί, λοιπόν, εξαίρεση και το e-mail marketing. Το ήξερες ότι μπορείς να στείλεις ξεχωριστά μηνύματα στους πελάτες ανάλογα με τις προτιμήσεις τους, ώστε να έχεις περισσότερες πιθανότητες να ανοίξουν το e-mail σου;
Στην κορωνίδα των πλεονεκτημάτων που έχει το e-mail marketing είναι η αύξηση κερδών της επιχείρησης. Όλα τα παραπάνω βοηθούν τους πελάτες να γνωρίσουν την επιχείρησή σου, να εξοικειωθούν με όσα έχει να προσφέρει, να την εμπιστευθούν και να την επιλέξουν ξανά και ξανά.
Όπως ήδη αναφέραμε, η χρήση του e-mail marketing είναι απλή και απαιτεί μόνο 3 βήματα, τα οποία θα δούμε παρακάτω. Όμως, καλό είναι να σημειώσουμε ότι προτού προχωρήσεις με τα βήματα, θα πρέπει να έχεις υπόψη σου τι θέλεις να πετύχεις μέσω του e-mail marketing.
Δηλαδή θέλεις να ενημερώσεις για νέα προϊόντα; Να προσελκύσεις νέους πελάτες ή μήπως σε ενδιαφέρει η δημιουργία και αποστολή newsletter; Όποιος κι αν είναι ο στόχος, προσπάθησε να σχεδιάσεις την στρατηγική σου, έχοντας τον πάντα στο μυαλό σου.
Ρυθμίζουμε επαγγελματικά e-mail marketing εργαλεία και τα ενσωματώνουμε στο site σου, ώστε να λειτουργούν αυτόματα.
Το πρώτο βήμα για το e-mail marketing είναι να δημιουργήσεις μια λίστα e-mail των πελατών. Συγκεντρώνοντας σε ένα αρχείο τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των πελατών σου, θα μπορέσεις να ξεκινήσεις.
Αν ακόμη δεν έχεις πελάτες, τότε μπορείς μέσω της επαγγελματικής ιστοσελίδας σου, να προσφέρεις στους πελάτες τη δυνατότητα εγγραφής στο newsletter. Έτσι, θα καταφέρεις να χτίσεις σταδιακά την mailing list.
Μέσω του newsletter mailing, οι πελάτες μπορούν να κερδίζουν προνόμια, όπως κάποια έκπτωση. Έτσι, θα είναι δελεαστικό για αυτούς να εγγραφούν.
Η επιλογή ενός e-mail marketing tool είναι απαραίτητη για την αποστολή newsletter και μαζικών μηνυμάτων, επειδή εξοικονομεί χρόνο και βοηθά στη διαχείριση των e-mail.
Αν αναρωτιέσαι: «Πώς φτιάχνω newsletter;» η απάντηση είναι απλή! Εγκατέστησε το MailPoet, το πρόσθετο του WordPress. H κατασκευή newsletter απλοποιείται αρκετά μέσω του MailPoet.
Ο σχεδιασμός newsletter είναι εξίσου απλός με το εργαλείο αυτό, διότι βοηθά στη δημιουργία newsletter με ελκυστικά χαρακτηριστικά. Στο MailPoet θα βρεις παραδείγματα newsletter με templates έτοιμα για χρήση.
Πέρα όμως από το newsletter marketing, το πρόσθετο αυτό είναι χρήσιμο για το συνολικό στήσιμο του e-mail marketing, καθώς προσφέρει εργαλεία για μετρήσεις και στατιστικά.
Έχοντας ολοκληρώσει επιτυχώς τα δύο προηγούμενα βήματα, δεν μένει άλλο από το να προωθήσεις τα e-mail στους πελάτες σου.
Όπως είπαμε, η αυτοματοποίηση είναι σημείο κλειδί που εξοικονομεί πόρους. Έτσι, το e-mail marketing tool που επέλεξες, θα κάνει τη δουλειά για’ σένα!
Αν και ήδη αναφέραμε κάποιους τύπους e-mail, πάμε να δούμε συγκεντρωτικά τους πιο δημοφιλείς, ώστε να ξέρεις ποιος είναι ο κατάλληλος για την περίπτωσή σου. Φυσικά, μπορείς να συνδυάσεις πολλούς τύπους e-mail ανάλογα την χρήση τους.
Αναλαμβάνουμε το σχεδιασμό και την υλοποίηση αυτοματοποιημένων e-mail ροών (πωλήσεις, ενημερώσεις, newsletters)
Τα e-mail πωλήσεων παρουσιάζουν προϊόντα και υπηρεσίες της επιχείρησης. Τα e-mail πωλήσεων επιτυγχάνουν όταν οι υποψήφιοι πελάτες πραγματοποιούν κάποια αγορά.
Είναι ένα απαιτητικό είδος ως προς την συγγραφή, γι’ αυτό πολλές επιχειρήσεις επιλέγουν την κειμενογράφησή από επαγγελματίες.
Ήδη έχουμε περιγράψει πάνω – κάτω newsletter τι είναι. Όπως έχεις ήδη καταλάβει, είναι εκείνο το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το οποίο έχει σκοπούς ενημερωτικούς.
Το στέλνεις σταθερά στους πελάτες, εφόσον εγγραφούν σ’ αυτό. Συνήθως, η εγγραφή στο newsletter είναι διαθέσιμη μέσω της ιστοσελίδας. Δες το δικό μας newsletter παράδειγμα στο τέλος της σελίδας.
Όπως λέει και το όνομά τους, τα επιβεβαιωτικά e-mail συναλλαγών ενημερώνουν τους πελάτες κάθε φορά που προχωρούν σε κάποια συναλλαγή με την επιχείρηση.
Αυτά τα e-mail ενισχύουν την αξιοπιστία της επιχείρησης και καλλιεργούν σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες, γι’ αυτό και είναι σημαντικά.
Δεν είναι ακριβώς τύπος e-mail, αλλά κυρίως διαδικασία. Τα αυτοματοποιημένα e-mail μπορεί να λαμβάνουν κάποια από τις παραπάνω μορφές, αλλά σίγουρα η αποστολή τους δεν συμβαίνει χειροκίνητα.
Συνδυάζουμε SEO, web design και e-mail marketing στρατηγικές για να φέρουμε την επιχείρησή σου μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Στο άρθρο αυτό εξηγήσαμε e-mail marketing τι είναι και παρουσιάσαμε τα οφέλη του για την επιχείρηση. Επίσης, μάθαμε πως χρησιμοποιούμε το e-mail marketing και είδαμε τους πιο δημοφιλείς τύπους e-mail.
Κλείνοντας, συμπεραίνουμε ότι το διαδικτυακό μάρκετινγκ, σημαντικό μέρος του οποίου είναι και το e-mail marketing, απαιτεί σχεδιασμό για να επιτύχει.
Μέσω της στοχευμένης αποστολής e-mail μπορείς να προσελκύσεις πελάτες και να ενισχύσεις την αξιοπιστία της επιχείρησής σου.
Παράλληλα, η αξιοποίηση χρήσιμων εργαλείων e-mail marketing θα σου λύσει απορίες όπως: «Πώς κάνω newsletter;» ή «Πώς στέλνω newsletter;».
Αν παρόλα αυτά αναζητάς επιπλέον καθοδήγηση και ψάχνεις ένα επιτυχημένο email marketing παράδειγμα, που θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις καλύτερα πως λειτουργεί το e-mail marketing, μη διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μας και θα σου λύσουμε όλες τις απορίες σου!
Υπηρεσίες κατασκευής ιστοσελίδων και eshop που ξεχωρίζουν !
Για να παρέχουμε τις καλύτερες εμπειρίες, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευής. Η συναίνεση σε αυτές τις τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαζόμαστε δεδομένα όπως η συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συναίνεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένα χαρακτηριστικά και λειτουργίες.